Wednesday 18 May 2011

Mengenali pemain 100 FIFA yang PELE kata "greatest living footballers"

Mari mengenali mereka....pada kali ini. untuk permulaan akan memperkenalkan 2 pemain dahulu. Iaitu Gabriel Batistuta dan Hernan Crespo


Gabriel Batistuta


Nama penuh beliau adalah Gabriel Omar Batistuta yang dilahirkan pada 1hn Februari 1969 di Reconquista,Argentina. Beliau di gelar Batigol. Beliau mula terkenal semasa beliau mewakili Fiorentina di Serie A. Untuk pasukan kebangsaan pula, rekod gol dia sangat memberangsangkan dengan mencatat 56 gol untuk 78 penampilan.
  Pada 1993, Fiorentina jatuh ke Serie B. Batistuta tidak berpindah ke kelab lai. Tapi beliau membantu kelab dari Florence naik ke Serie A semula. Beliau tidak mendapat kejuaraan Serie A semasa di Fiorentina.Selepas itu beliau berpindah ke AS Roma dan dapat menjulang piala Scudetto. 
  Beliau mengakhirkan karier dengan kelab Al-Arabi di Qatar. Lupa nak bagitau. Beliau memulakan karier dengan kelab Newell Old Boy dan River Plate. heheheh.... Apa-apa pun, Batigol memang terbaik!!!!!!







Hernan Crespo

Nama penuh Hernan Jorge Crespo. Dilahirkan di Florida,Argentina pada 5July 1975. Masih lagi aktif pada usia 35tahun dan mewakili kelab Parma.
  Sepanjang karier beliau banyak kelab telah mendapatkan khidmatnya. Bermula di River Plate, selepas itu mewakili kelab di Itali seperti Lazio,Inter Milan, AC Milan,Genoa dan Parma. Beliau pernah bermain di EPL iaitu Chelsea. Beliau memang tajam bila di depan pintu gol.
Untuk pasukan kebangsaan , beliau telah menjaringkan 35gol untuk 64penampilan. 






No comments:

Post a Comment